22 May 2012

0 Aku yakin Allah itu dekat.

Terkesan.
Apabila membaca ini.
Hasil tulisan murabbi saya,Ustaz Pahrol.

Aku teringat bagaimana suatu ketika seorang sufi diajukan orang dengan satu soalan,"Apakah engkau takutkan Allah?"

Dia menangis dan menjawab,"Aku serba salah untuk menjawab ya atau tidak.Jika aku katakan tidak,aku akan menjadi seorang yang kufur.Sebaliknya jika aku katakan ya,aku terasa menjadi seorang munafik.Sikapku amat berbeza dengan kata-kata.Orang yang takutkan Allah,bergetar hatinya bila mendengar ayat-ayat Allah,tapi aku tidak..."

Maksudnya jika seorang sufi yang hatinya begitu hampir dengan Allah pun sukar ditanyakan apakah ada DIA dihatinya,lebih-lebih lagilah aku yang hina dan berdosa ini.Dihatiku masih ada dua cinta yag bergolak dan berbolak balik.
Antara cinta Allah dan cinta dunia yang sedang berperang dengan begitu hebat dan dahsyat sekali.

Kalau kau bertanyakan aku,"Adakah Dia dihatimu?"

Aku hanya mampu menjawab,"Aku seorang insan yang sedang bermujahadah agar ada DIA dihatiku.Aku belum sampai ke tahap mencintaiNya tetapi aku yakin aku telah memulakan langkah untuk mencintaiNya."
Justeru,kerna belum ada DIA dihatiku,hidupku belum tenang dan belum sejahtera.Aku akan terus mencari.Aku yakin Allah itu dekat,pintu keampunanNya lebih luas dari pintu kemurkaanNya.Selangkah aku mendekat,seribu langkah Dia merapat.Dan akhirnya,aku yakin..suatu saat nanti,akan ada Dia dihatiku dan dihatimu jua.Terus mengemis kasih...

Tuhan dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku dilorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi parah

Semalam sudah sampai kepenghujungnya
Kisah seribu duka ku harap sudah berlalu
Tak ingin lagi kuulangi kembali
Gerak dosa yang menhiris hati

Tuhan dosa itu menggunung
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmat-Mu di bumi

Tuhan walau taubat sering kumungkir
Namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi
Bila selangkah kurapat pada-Mu
Seribu langkah Kau rapat padaku


ya Allah..ampuni aku..



Human get and forget.
but..
Allah gives and forgives!

Maha penyayang.:(



Jangan risaukan apa yang tidak kita miliki, risaukan hati saat tak bersungguh-sungguh mensyukuri setiap pemberian Nya.


Tuhan, ku tak berdaya
Tempuh segala
Tanpa kasihMu
Hatiku ini merindu
Sinar cintaMu Yang Agung
Pasrah merayu redhaMu
Ampuni dosa-dosaku
Rahmat dariMu ku dambakan
KeampunanMu ku pohonkan....



Do not count how many times people hurt you & leave you. 
Count how many times you hurt Allah & He never leave you.:(


0 comments:

Post a Comment

 

nurul iman Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates